bezorgen
Bezorgopties
De bezorg/afhandelingskosten zijn afhankelijk van waar u woont en de grootte en het gewicht van het te leveren pakket.
Bezorgkosten België (Vlaanderen)
Voor pakketzendingen naar België rekenen wij € 5,95 en voor leveringen door onze transportdienst wordt € 14,95 euro in rekening gebracht bij een orderwaarde tot € 150,- euro.
Gratis verzending boven € 150,- euro
Bij een orderbedrag boven de € 150,- euro rekenen wij geen verzendkosten voor pakket- en vrachtzendingen.
Leveringen binnen Europa
Wilt u uw producten buiten België laten leveren? Dat kan voor het grootste deel van ons assortiment. Wat hebben wij van u nodig om een passende offerte te maken? De artikelnummers en productomschrijvingen van de producten die u wilt bestellen samen met het afleveradres en het telefoonnummer waarop we u kunnen bereiken. Onze klantendienst medewerkers maken speciaal voor u een offerte op maat. Bent u blij met de offerte en wilt u graag de producten bij Solid-store.be bestellen? De volgende stap is een heldere orderbevestiging met een betaallink. Is de betaling bij ons binnen, dan maken wij de bestelling voor u klaar en worden de producten verzonden.
U kunt uw bestelling laten bezorgen op het door u gewenste adres. Tevens is het mogelijk om uw bestelling af te halen in een van onze magazijnen in België. Zodra uw bestelling in het magazijn is aangekomen nemen wij contact met u op en kunt u deze komen afhalen.
Wij bezorgen met verschillende bezorgdiensten zoals PostNL / DPD / GLS / DHL en vrachtdiensten. U kunt niet kiezen welke bezorgdienst bij u komt. Wel kunt u kiezen om af te halen in één van onze winkels in België
Tijdens het afrekenen kunt u een afleverdatum selecteren waarop u de bestelling wilt ontvangen. Deze datum geldt voor de complete levering van uw bestelling. Hierdoor kan de leverdatum voor de gehele bestelling afwijken van een individueel getoonde productleverdatum. Het kan ook voorkomen dat er meerdere leveringen nodig zijn door verschillende transporteurs om uw bestelling compleet te bezorgen. Wilt u een product eerder ontvangen dan de rest dan kunt u dit
Wij leveren vanuit verschillende magazijnen op de door u gekozen leverdag. Het kan dus zijn dat de vertrouwde bezorger al geweest is maar dat een andere bezorgdienst ook nog bij u langs komt.
U kunt uw bestelling online plaatsen en bij het afleveradres aangeven dat u het in één van onze magazijnen in België wilt ophalen. U kiest dan voor de optie 'afhalen in één van onze winkels. Uw bestelling wordt vervolgens vanuit het magazijn naar de gekozen winkel verzonden. Zodra uw bestelling daar is aangekomen, wordt er per e-mail contact met u opgenomen om door te geven dat uw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden.
Tijdens het plaatsen van uw bestelling kunt u ervoor kiezen om uw bestelling na levering af te komen halen in één van onze winkels in België. Afhaalpunten van vervoerders kunt u niet kiezen als afleverlocatie.
Het is niet mogelijk om vooraf aan te geven of uw bestelling wel of niet bij de buren mag worden aangeboden. Afhankelijk van de vervoerder zal de chauffeur deze keuze voor u maken, mocht u onverhoopt niet thuis zijn op het moment van de levering.
Wij bieden geen installatie aan voor onze producten. Voor een goede installatie verwijzen wij u naar een erkende installateur in uw omgeving.
Bezorgproces
Tijdens het plaatsen van uw bestelling en op de orderbevestiging geven wij aan op welke datum u de levering kunt verwachten. Mochten hier wijzigingen in plaatsvinden, dan geven wij deze aan u door.
Helaas is het technisch nog niet mogelijk om voor elk type levering een verzendbevestiging te sturen. Het kan dus zijn dat u niet voor elk deel van uw order een verzendbevestiging ontvangt. Kijk op de orderstatuspagina om te zien of er voor uw bestelling tijdsindicaties of Track & trace codes beschikbaar zijn. U treft hier altijd de meest actuele informatie.
Afhankelijk van de grootte en het gewicht van het pakket wordt deze met de vrachtwagen bij u aangeboden of via een postorderbedrijf (PostNL / DPD / GLS / DHL).
Nee wij bezorgen niet boven. Onze chauffeurs bezorgen uw bestelling tot aan de eerste drempel bij de ingang van het woonhuis of het appartementencomplex. In een groter complex bent u dus zelf verantwoordelijk dat uw bestelling daarna naar uw eigen woning gaat. Houd er vooraf rekening mee dat pakketten tegels erg zwaar zijn. Het is een goed idee om te zorgen dat er hulp is zodat u samen na de levering alles even binnen kunt zetten.
Grote leveringen (palletzendingen en bestellingen die niet met pakketservice kunnen worden geleverd) worden geleverd tot de eerste drempel. De producten worden niet bij u binnen gezet. Houd er bij een appartementencomplex rekening mee dat u zelf nog moet zorgen dat uw bestelling vanaf de drempel bij de straat naar uw eigen woning gaat.
Bezorgproblemen
Mocht de levering van uw bestelling onverhoopt vertraging oplopen dan kunt u dit zien op de orderstatuspagina. Deze pagina wordt continu bijgewerkt, hier treft u altijd de meest recente informatie.
Wij leveren vanuit verschillende magazijnen op de door u gekozen leverdag. Het kan dus zijn dat uw vertrouwde bezorger al geweest is maar dat een andere bezorgdienst ook nog bij u langs komt. De eventuele deellevering kunt u zien op de orderstatuspagina. Leveringen kunnen plaatsvinden tot 18.00 uur op de gekozen leverdag. Heeft u aan het einde van de dag een deel van uw bestelling niet ontvangen? Meld dit dan aan onze klantendienst binnen 24 uur.
Leveringen kunnen plaatsvinden tot 18.00 uur op de gekozen leverdag. Heeft u aan het einde van de dag een deel van uw bestelling niet ontvangen? Meld dit dan aan onze klantendienst binnen 24 uur.
Controleer direct na de levering de materialen. Op de pakbon staat deze mededeling nogmaals. Mocht er onverhoopt een artikel beschadigd zijn vragen wij u dit binnen 24 uur aan ons te melden door een e-mail te sturen met een foto. Wij zullen zo spoedig mogelijk actie ondernemen.
Wanneer u het afleveradres van de bestelling voor verzending wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantendienst per telefoon, tijdens de openingstijden. Wanneer uw bestelling in het magazijn al is verwerkt, kunnen we het adres helaas niet meer aanpassen. Een bestelling met levering voor de volgende dag wordt automatisch verwerkt en daar is aanpassen niet mogelijk.
De avond voor de levering stippelt de vervoerder van uw bestelling een route uit voor het leveren van de pakketten van die dag. Het tijdvak kan niet worden aangepast.
Lees meer wat over wat er gebeurt als u niet thuis bent als uw bestelling wordt bezorgd:
Eigen bezorgdienst
Wanneer u bij de aflevering niet thuis bent dan proberen wij de bestelling bij de buren te leveren. Indien er geen mogelijkheid is, dan nemen wij de bestelling weer mee terug en nemen we contact op om een nieuwe afspraak in te plannen.
PostNL
PostNL zal het pakket eenmaal aanbieden. PostNL komt voortaan geen tweede keer langs met een pakketje. Als de klant of de buren niet thuis zijn, gaat het pakje in het vervolg direct naar een PostNL-locatie. Daar moet de geadresseerde het dan zelf ophalen.
Tip: Laat de bestelling op het adres bezorgen waar u overdag aanwezig bent door een ander afleveradres in te voeren, bijvoorbeeld op uw werk.