Retourneren
Retour aanmelden
Wanneer u een artikel wenst te retourneren dan kunt u deze zelf terugbrengen in één van onze winkels in België. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Aan het retour sturen of het laten ophalen van producten zijn wel kosten verbonden. U bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd terugsturen of op laten halen van de retourzending. De retourkosten zijn voor uw eigen rekening.
Zelf brengen naar één van onze winkels - Gratis
Pakketzendingen - kosten te betalen bij postpunt
Ophaalservice sanitair - begane grond - € 75,-
Ophaalservice tegels vanaf € 125,-*
*Deze kosten zijn afhankelijk van het feit of de tegels (nog) op een pallet staan en op welke etage de tegels zich bevinden.
Voer de stappen hieronder uit voor een snelle afhandeling van uw retour:
- Vul ons retourformulier volledig in, hiervan krijgt u direct een bevestiging per e-mail.
- Vervolgens sturen wij u zo snel mogelijk een retourinstructie per e-mail.
- Binnen 14 dagen na uw herroepingsmededeling ontvangt u van ons het volledige aankoopbedrag inclusief standaard leveringskosten van terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
- U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Tijdens het invullen van ons retourformulier, wijzen we u er op dat grote en breekbare producten opgehaald kunnen worden door onze ophaalservice of afgegeven in één van onze winkels. In verband met de kans op beschadiging en/of breuk, adviseren wij u geen grote of breekbare producten met de post te retourneren.
De informatie van het retouradres ontvangt u in de retourinstructies per e-mail na het aanmelden van uw retour in het retourformulier. Het juiste retouradres is ook te vinden in de bevestigingsmail van uw bestelling.
Retour voorwaarden
Wanneer u een artikel wilt retourneren, houd dan rekening met het volgende:
U kunt binnen 30 dagen nadat u het product heeft ontvangen van de aankoop afzien door uw retour aan te melden via het retourformulier. Zorg ervoor dat het artikel compleet, ongebruikt en onbeschadigd wordt geretourneerd. * Bij eventuele beschadigingen nemen wij het product niet terug.
Verpakking
De verpakking dient ongewijzigd te blijven, dat wil zeggen: geen gebruik van (duct)tape en schrijf niet met stift op de doos/verpakking. We adviseren een opplaklabel (bijvoorbeeld een blanco A6) te gebruiken, waar u de adresinformatie op vermeldt. Deze plakt u over de huidige adressticker. Indien u kiest voor een retourzending via PostBE, ontvangt u een retourlabel welke u op de doos plakt.
Wel/niet retour
Online bestelde producten kunnen binnen 30 dagen als retour worden aangemeld via het retourformulier. Na uw melding dat u van uw aankoop afziet heeft u nog 30 dagen om het product terug te sturen. Producten die speciaal voor u worden gemaakt (maatwerk) kunnen niet (altijd) retour. Indien u twijfelt of een product kan worden geretourneerd kunt u contact opnemen met de klantendienst. Voor volledige terugbetaling is het ook van belang dat de productverpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) intact en onbeplakt is.
* De retourkosten zijn voor eigen rekening.
Mocht u het retourgemelde product toch willen behouden, kunt u dit aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat uw retouropdracht komt te vervallen.
Zit er een ander product in het pakket dan dat u besteld hebt? Geef dit zo spoedig mogelijk aan ons door, in ieder geval binnen 24 uur.
Binnen de retourtermijn van 30 dagen kunt u één product of uw volledige bestelling aan ons retourneren. Bij het invullen van het retourformulier, geeft u zelf aan om welk(e) product(en) het gaat.
Zodra wij uw retourzending in goede orde hebben ontvangen, wordt het bedrag hiervan aan u teruggestort. Wij controleren de retourzending om te bepalen of het product onbeschadigd en ongebruikt retour is gekomen. De verzendkosten die u eventueel heeft betaald, worden ook teruggestort indien u de volledige bestelling heeft geretourneerd. De eventuele retourkosten worden in mindering gebracht op het bedrag.
Indien uw retourzending niet voldoet aan de gestelde retourvoorwaarden dan moeten we helaas een waardevermindering toepassen op het product.
- Beschadigde verpakking = 20% waardevermindering.
- Geen verpakking = 50% waardevermindering.
- Beschadigd, gebruikt of vies product = 100% waardevermindering.
Bij ontvangst van de bestelling mag u de verpakking netjes en voorzichtig openen (tenzij het een product in plastic geseald is) om het product te bekijken, net zoals u dat in een winkel ook zou doen. Zodra u het product heeft gebruikt of geïnstalleerd, vervalt het retourrecht.
In onze winkels hebben wij de mogelijkheid om een product speciaal op maat te laten maken. Deze producten kunnen niet geretourneerd worden.
Tegels die over zijn kunt u binnen de retourtermijn van 30 dagen aan ons retourneren. Tegels mogen enkel in de originele verpakking en per complete doos geretourneerd worden. Losse tegels kunnen niet geretourneerd worden.
Retour status
Indien er is afgesproken dat er een nieuw product aan u wordt verzonden, ontvangt u van ons een nieuwe orderbevestiging met hierin de levertijd van dit product.
Natuurlijk kunt u uw retour bij ons volgen. We stellen u per e-mail op de hoogte:
- Als het retourformulier is aangemeld, met de instructies voor het retour te versturen / brengen producten naar één van onze winkels.
- Zodra PostBE uw retour heeft verzonden naar ons magazijn (indien u gekozen heeft voor postzending).
- Zodra uw retourzending gecontroleerd is en dat de betaling wordt uitgevoerd binnen 14 dagen na herroeping.
Binnen 14 dagen nadat wij uw retourzending hebben ontvangen, ontvangt u van ons het bedrag terug.
Product verpakken voor retour
Na het invullen van het retourformulier ontvangt u alle benodigde informatie om uw retourzending aan ons te versturen.
Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?
De verpakking van uw retourzending dient indien redelijkerwijs mogelijk ongewijzigd te blijven, dat wil zeggen, geen gebruik van (duct)tape en schrijf niet met stift op de doos/verpakking. We adviseren een opplaklabel (bijvoorbeeld een blanco A6) te gebruiken, waar u de adresinformatie op vermeldt. Deze plakt u over de huidige adressticker. Indien u kiest voor een retourzending via PostBE dan ontvangt u een retourlabel welke u op de doos plakt.
U dient uw retourzending in de originele verpakking aan ons te versturen. U mag de verpakking netjes en voorzichtig hebben geopend (tenzij het een product in plastic geseald is) om het product te hebben bekeken, net zoals u dat in een winkel ook zou doen.
U kunt uw retourzending, binnen 30 dagen na ontvangst, aanmelden via het retourformulier. Tijdens het invullen kunt u kiezen voor het afgeven van uw retour in één van onze winkels. Na het online versturen van dit formulier, ontvangt u hiervoor alle benodigde informatie.
Ook extra grote en breekbare producten kunnen geretourneerd worden. Deze producten kunnen, tegen de actuele retourkosten, door onze chauffeur bij u thuis worden opgehaald. Een andere optie is om deze retourzending gratis in te leveren in één van onze winkels.